Blog
Çağımızın trendi: Dijital Girişimcilik

Virainsider | Viraakademi, 22-May-2019 tarihinde paylaştı.

Çağımızın trendi: Dijital Girişimcilik

Girişimcilik ruhu eski çağlardan beri insanların içinde yer alıyor. Geçen zamanla birlikte bu girişimcilik ruhu kaybolmamakla birlikte kendine farklı mecralarda hayat buluyor.

İletişim ve bilişim kavramlarının öne çıktığı çağımızda ise artık dijital girişimcilerin sayısı bir hayli fazla. Dijital girişimcilik kavramı, literatürde Web tabanlı ve teknoloji odaklı, kazanç getirebilecek projeler olarak tanımlanıyor.

Bir işi ilk olarak yapmanın getirdiği avantajla bugün adeta devlet bütçeleriyle yarışan milyar dolarlık kişisel servete sahip birçok girişimci işadamı her gün ellerindeki iş modellerini büyütmeye ve yayınlaştırmaya devam ediyor.

Buna en güzel örnek ise bir arkadaşlık ve iletişim ağı olan Facebook'un internet mesajlaşma uygulaması WhatsApp'ı 19 milyar dolara satın alması olarak gösterilebilir. Dijital firmalar, artık kendisi sıfırdan bir iş fikri veya model geliştirmekle uğraşmıyor; var olan başarılı uygulamaları kendi bünyesine dahil ediyor.

Dijital Girişimcilikte herkesin ilk aklına gelen İyi ve Orijinal Fikir'e sahip olmak aslında yeterli olmuyor. Masa başında kağıt üzerinde veya bir arkadaşa anlattığınızda çok kabul görebilecek bir fikir yaşama geçirildiğinde ise aynı derecede başarılı olmayabiliyor.
Burada körlerin yaptığı fil tanımı hikayesinde olduğu gibi herkes olaylara ve yaşama kendi bilgi ve deneyimlerinden baktığı için iyi bir fikri yaşama geçirme süreçlerinde gerekli adımları atamıyor. Yani iş fikrinin iyi olması tek başına yeterli değil, onu nasıl yaşama geçirdiğiniz de bir o kadar önem taşıyor.

İyi bir iş fikri ve uygulama adımlarını planlasanız da bu sefer karşınıza sermaye konusu orataya çıkıyor. Sermayeniz eğer hiç yoksa; ülkemizde KOSGEB'in sağladığı girişimci destek programlarına başvurabilir veya bir yatırımcı ortak bulmayı deneyebilirsiniz.
Fikir, sermaye, bürokrasi ve tanıtım gibi konuları hallettikten sonra ise nelere dikkat etmeniz gerektiğini 4 maddede anlatmaya çalışalım:

Kime, neyi satıyorsunuz?

Öncelikle girişimcilik yalnızca yeni bir ürün satmak değildir; var olan bir ürün veya hizmetin içine farklılık katarak pazarlamak anlamına da gelir. Hergün milyonlarca kişi aklında yeni bir iş fikriyle uyanıyor. Bu nedenle yaratıcılığınızı kullanarak var olanı, daha kullanışlı daha eğlenceli ve faydalı hale getirebilirseniz başarılı olabilirsiniz.

Yenilenmeye ve dönüşüme açık olun
Temelde Dijital girişim yapmak kolay gibi gözükse de işin detaylarına indikçe ne kadar zorlaştığını göreceksiniz. Çığ gibi büyüyen sosyal medya veya web sitesi gibi mecralarda başarılı olmanın bir yolu da kalıcılık ve süreklilik kavramlarını yaşatabilmekten geçiyor. Bu nedenle işinizle ilgili tüm duyularınızla odaklanın yenilenmeye ve dönüşüme açık olun. Kendinizi ve iş fikrinizi sürekli güncel tutun.
Satış sonrası hizmetlerini önemseyin

Ticarette asıl hedef ürün veya hizmet satışı gibi gözükse de satış sonrası hizmetler de müşteri tarafından çok önemseniyor. Aldığınız ürünün kalitesi kadar ürünün kurulumu, garantisi veya iade süreçlerinde yaşanan birçok hata insanlarda güven sorunu yaratabiliyor.
Satış sonrası hizmetler pazarda tutunmanız ve aranan bur marka konumunda olmanız için önemyi rol oynar. Böylelile sizi tercih eden müşteriler, aldıkları ürün veya hizmeti, satış sonrası desteği etrafındaki kişilerle paylaşarak reklamınızı da yapacaklardır.
Tanıtıma önem verin

İletişim derslerinde hep söylenen bir önermedir: 'Issız bir ormanda bir kuş çok güzel ötüyor ve eğer kimse bilmiyorsa, o kuş ötmemiş sayılır'. Siz de işinizi çok iyi yapıyor iyi bir fikri ve ürünü satıyor olabilirsiniz. Ama kimse bilmiyor ise bu çabanız eksik kalacaktır. Sosyal medyanın ve dijital mecraların nimetlerinden faydalanın. Mutlaka işiniz için bir tanıtım bütçesi ayırın. Kendinizi tanıtacak kısa ve öz mesajları doğru hedef kitleye ulaştırın.

Hatalarınız en iyi dostunuzdur...

Hatalar, doğruyu arayışınızdaki en önemli yol arkadaşınızdır. Tek yapmanız gereken aynı hatayı tekrarlamamak olmalıdır. Zamanla yarıştığınızı unutmayın. Pes etmeyin ve nerede yanlış yaptığınızı belirleyerek doğruları bulmaşa çalışın. Yolunuza devam ederken önünüze pek çok engel çıkacaktır. Bu yalnızca dışarıdan değil en yakınlarınızdan bile gelebilir. Umutsuzluğa kapılmayın; denemekten vazgeçmeyin. Hatalarınızdan ders alıp geleceğe doğru yeni adımlar atın.

PDF Görüntüle