Blog
Hedef Kitle Algısını Doğru Yönetmenin Yolları

Virainsider | Viraakademi, 24-Ara-2018 tarihinde paylaştı.

Hedef Kitle Algısını Doğru Yönetmenin Yolları

Günümüzde artan girişimcilik, mevcut işletmelerin yaptığı yatırımlar ve kalite yönetimi algısıyla birlikte verimlilik kazanan üretim süreçleri hiç şüphesiz, tüketicilerin lehine işliyor. 

Gerek ürün kalitesi gerekse de çeşitliliği ve maliyet avantajı sunan bu süreçlerle birlikte aynı piyasa koşulları içinde hizmet veren  firmalar arasında da doğal bir rekabet ortamı da oluşuyor.  

Ürünlere yalnızca mağazalardan değil online satış siteleri aracılığıyla da ulaşılabiliyor olması başta lojistik, hız ve fiyat avantajı sunuyor. Bununla birlikte doğru ürünün doğru stratejiyle tanıtılarak pazarlanması konusu da her zamankinden daha çok önem kazanmış durumda.

Tüketicilerin ihtiyaç ve beklentileri, markaların çok hızlı cevap vermesi gereken bir konu haline geldi. Yeni eğilimler, talep ve trendler artık çok uzun süreli yaşamıyor. Bu nedenle markaların da kedini bu gelişmelere karşı çok hızlı şekilde konumlandırması gerekiyor. 

Günümüz insanlarının vaktinin önemli bir bölümünü ayırdığı sosyal medya bunun en büyük örneklerinden biri. Markaların, sosyal medya ve benzeri yeni medyayı da kullanarak insanlara neredeyse anlık yanıtlar vermesi gerekiyor. 

İnsanlar artık sadece tanıdıklarının değil farklı şehirlerdeki hatta ülkelerdeki insanların yorumlarına bakarak satın alımlar yapıyor. Bu anlık bilgi paylaşımlarını doğru yönetmek, hatta marka algısını da korumak için yapılması gereken en önemli şey ise güncel verilerin doğru analiz edilip elenerek firmanın ürünü veya hizmeti ile örtüştürmesinden geliyor. 

Farklı bir slogan, bir promosyon hatta ambalajın kabı bile bir adım öne çıkmanızda anahtar rol oynayabiliyor. Özellikle gençleri yakalayabilecek web siteleri tasarımları, aplikasyonlar ve outdoor gibi farklı mecralarda görünür olmak, sponsorluklar, televizyondaki ürün yerleştirme gibi akımlarla da markalar kendini gösterebiliyor. 

İnsanların tüketim konusundaki arzusunu güçlendirmek ancak anlık etkileşimlerle mümkün oluyor. Kısa sürede karar alıp uygulamaya geçen tüketiciler için artık dakikalardan çok saniyeler söz konusu. Çok sevdiği şarkıcının Youtube üzerinden izlediği video öncesindeki  3- 5 saniyelik reklamların kimilerine çok uzun gelmesini de akıllardan çıkarmamak gerekiyor. 

PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Pazarlama iletişimi açısından doğru hedef kitleye ulaşmak işletmeler için temel unsurdur. 
Pazarlamada, yapılan tüm çalışmalar bu hedefe ulaşmak için yapılır; hedef kitlenin eğilimlerinin, onu etkileyen bireysel ve grupsal faktörlerin, hedef kitleyi oluşturan bireylerin demografik özelliklerinin, hedef kitlenin satın alma karar sürecini açıklayan satın alma modellerinin de iletişimciler tarafından analiz edilmesi gerekmektedir. 

İçinde yaşadığımız teknoloji ve bilişim çağında hedef kitlesini doğru analiz eden, fikirlerini anlamaya çalışan ve iletişim stratejilerini doğru kurgulayan şirketler rakiplerine göre bir adım önde olacaktır. 

Yeni medya ve sosyal medya platformlarını doğru kullanan firmalar, dönemin gereklerine ayak uydurabilir, ürün kalitesi ve bulunabilirliğini de sürdürebilir haline getirirse uzun yıllar piyasada kendine yer edinecektir. 

PDF Görüntüle