1️⃣ Hata: İnsan faktöründen yorulup teknolojiden medet umar hale gelmek.
✅ Çözüm: Süreçlerin illa ki bir yerinde teknoloji ve insan kesişiyor dolayısıyla insanın süreci içselleştireceği duygu ve farkındalık nasıl kazandırılır?
2️⃣ Hata: Kurumsal değişimi üst yönetimin sahiplenmesi, ekiplerin sürece dahil edilmemesi ya da yöneticilerin, tepe yönetimin danışmanlardan çözümü bulmasını beklemesine kendilerinin muhalefet duruşları.
✅ Çözüm: Tüm ekipleri sürecin bir parçası yapın. Çapraz fonksiyonel çalışma grupları kurun, çalışanların görüşlerini alın ve karar alma süreçlerinde onlara söz hakkı tanıyın. Tepe yönetim, danışmanlar, çalışanlar, yöneticiler birlikte tartışabilsin.
3️⃣ Hata: Değişimi kısa vadeli bir proje sanmak, kültürel dönüşümü önemsememek
✅ Çözüm: Dönüşümü bir “kültür değişimi” olarak ele alın. Yeni değerleri, davranışları ve zihniyetleri yerleştirmek için uzun vadeli planlar yapın. Küçük ama sürekli adımlarla ilerleyin ve başarıları görünür kılın.
✨ Unutmayın: Kurumsal dönüşüm sadece sistemlerin değil zihniyetin de kendisine yeni bir elbise dikme deneyimidir.
